۵ شهرستان تازه تأسیس خراسان رضوی، معیارهای لازم جهت دایر کردن اداره بهزیستی را ندارند

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی از محدودیت‌های اعتباری و عدم استخدام نیروی انسانی به عنوان موانع راه‌اندازی تشکیلات اداری در شهرستان‌های تازه‌تأسیس در خراسان رضوی یاد کرد.

محسن توحیدی مقدم با بیان اینکه معیار تأسیس اداره در شهرستان‌های تازه‌تأسیس، در سازمان امور اداری و استخدامی در چهارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری و وزارت کشور، متفاوت است گفت: ملاکی که قانون مدیریت خدمات کشوری برای تأسیس اداره در یک شهرستان دارد، داشتن حداقل ۷۰ هزار نفر جمعیت ثابت می‌باشد در حالی که هیچ‌یک از شهرستان‌های تازه تأسیس در استان خراسان رضوی، این معیار را ندارند.

وی افزود: به این جهت، شهرستان‌هایی که در تقسیمات کشوری جدید ایجاد شده‌اند برای بهزیستی، محدودیت اعتباری و نیروی انسانی دارد که این امر مانع از تأسیس اداره و تأمین اعتبارات و نیروی انسانی کافی برای این شهرستان‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها، ما برای گردن‌نهادن به تصمیمات کلان کشور و با هماهنگی سازمان بهزیستی، در شهرهای تازه‌تأسیس اداره‌ی بهزیستی را دایر کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: تأسیس و راه‌اندازی یک اداره، ردیف اعتیاری خاص، تجهیزات اداری، ساختمان، امکانات ترابری، ماشین‌های اداری و خدمات پشتیبانی نیاز دارد که اصولا ایجاد سرفصل‌ اعتباری تازه، در سال مالی جدید برنامه‌ریزی می‌شود و در میانه‌ی سال، امکان ایجاد آن با مشکل مواجه می‌شود.

توحیدی گفت: در بعضی شهرستان‌های تأزه تأسیس، بهزیستی ساختمان یا زمینی ندارد و مجبور است ساختمان اجاره‌ای در اختیار بگیرد که فاقد امکانات لجستیکی لازم، فاقد مناسب‌سازی برای مددجویان و نامناسب برای فعالیت‌های گسترده‌ی اداری است.

وی یادآور شد: در شهرستان‌های تازه تأسیس کوهسرخ و صالح‌آباد، اداره بهزیستی تأسیس شده و در شهرستان‌های گلبهار، زبرخان و ششتمد نیز در حال اقدام برای تأسیس آن هستیم.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: شهرستان‌های جغتای، جوین، داورزن، طرقبه‌شاندیز، باخرز، فیروزه، خوشاب و بجستان جزو شهرستان‌هایی هستند که معیارهای لازم جهت ایجاد تشکیلات اداره بهزیستی را ندارند مع الوصف برای هماهنگی با مقامات کشور و استان و در راستای افزایش رضایت‌مندی مددجویان، بهزیستی جزو اولین نهادهایی بوده که اقدام به تأسیس اداره در این شهرستان‌ها نموده و خوشبختانه با نگاه مثبت مدیران بهزیستی کشور، توانسته‌ایم در برخی از این شهرستان‌ها ساختمان‌های ملکی هم احداث نماییم.

وی خاطر نشان کرد: برای تأمین نیروی انسانی در بعضی شهرستان‌ها راهی نبود به جز اینکه از نیروهای انسانی شهرستان‌های مجاور بهره‌مند شوند.

توحیدی گفت: در حال حاضر به جهت اینکه بهزیستی در ده سال گذشته، استخدام نیرو نداشته، فشار زیادی از نظر منابع و نیروی انسانی را تحمل می‌کنیم و امیدواریم در تشکیلات آتی، مسائل بهزیستی و انتظارات مددجویان‌مان به درستی دیده شود تا بتوانیم خدمات بهتری به مددجویان ارائه دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه موضوع تقسیمات کشوری، یک مبحث ملی و تابع مصالح کلان کشور است گفت: ما هم در تلاش هستیم که با درک این مصالح، خود را با تغییرات جدید تطبیق دهیم اما از نظر منابع مالی و انسانی، واقعا با محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم که امیدواریم مدیران سازمان بهزیستی کشور و مسؤولان استانی نیز کمک‌ها و اعتبارات خاص بیشتری برای پوشش این کمبودها به خراسان رضوی اختصاص دهند.

کد خبر 27102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد